BANDI radí

71 % manažérov na Slovensku zabíja svoj biznis nesprávnym oblečením

Páčia sa vám lesklé obleky a chodíte v nich do práce? Pozor! Mali by ste vedieť, že obleky z lesklých látok sú vhodné iba na slávnostné spoločenské udalosti. Napríklad na svadbu, ples, oslavu jubilea a podobne. Do zamestnania sa lesklé obleky absolútne nehodia. Prečo?

Dokonalý outfit pre manažéra
Dokonalý outfit pre manažéra

Lesklý oblek do práce je obchodná samovražda

V prípade, že si na obchodné jednanie oblečiete lesklý oblek, vystavujete sa nebezpečenstvu, že budete na obchodného partnera pôsobiť príliš okázalo. Obchodný partner môže potom získať dojem, že váš obchod nebude obojstranne výhodný. Absolútne tak znížite vaše šance na uzavretie zmluvy, pretože v ňom vytvárate pocit, že na ňom chcete zarobiť.

Rovnaký efekt platí aj pre úradníkov a manažérov, ktorí nevedú obchodné jednanie. Ani tí by nemali nosiť oblek z lesklej látky. Väčšina z nich má svojho nadriadeného. V jeho očiach by nemali byť oblečení lepšie ako on. Obleky z lesklých látok vyzerajú vždy honosnejšie. Ak nechcete mať nižšie prémie kvôli nesprávne zvolenému oblečeniu, zvoľte si vždy oblek z matných látok. Ideálnou voľbou je tmavý matný oblek. Napríklad čierny, tmavomodrý alebo tmavosivý. Dokonalo zdôrazní váš profesionálny vzhľad. Navyše vám dodá rešpekt. To privítajú predovšetkým pracovníci na úradoch, ktorí často trpia nedostatkom rešpektu u ľudí. Prečítajte si, ako sa dá ovplyvniť správanie ľudí voči úradníkom.

Manažérsky outfit
Manažérsky outfit
Outfit na prvé obchodné jednanie
Outfit na prvé obchodné jednanie

Na prvé obchodné jednania si zvoľte vždy bielu košeľu

Nepodceňujte význam farby košele a na prvé obchodné jednanie si zvoľte vždy bielu. V bielej košeli budete na obchodného partnera pôsobiť tak, že ste poriadni a čistotní. Keď ste poriadni a čistotní, vyvoláva to dojem, že aj vo firme, ktorú zastupujete, vládne čistota a poriadok. Takéto organizácie sú všeobecne považované za spoľahlivé. Pôsobíte tak na zákazníka dojmom, že od vás tovar dostane včas a v stopercentnej kvalite. Týmto zvyšujete šance na uzavretie obchodu. Prezrite si elegantné biele košele, ktoré sú na prvé obchodné jednanie perfektnou voľbou.

Aké košele nosiť, aby ste nevyzerali, že chodíte stále v jednej a že o seba nedbáte

V pracovnom kolektíve je dôležité, aby ste striedali rôzne farby alebo vzory košieľ. Vyhnite sa tomu, aby ste nosili napríklad iba biele košele. Aj keby ste mali každý deň čistú, vaši kolegovia by mohli nadobudnúť dojem, že chodíte stále v jednej a že sa o seba nestaráte. Preto je vhodné meniť každý deň košele rôznych farieb a vzorov. Vyberte si správnu košeľu do zamestnania.

Károvaná košeľa do práce
Károvaná košeľa do práce

Prečo si vziať na prvé obchodné jednanie červenú kravatu

Čaká vás obchodné jednanie s novým klientom? Uviažte si vždy červenú kravatu. Červenú kravatu nosia iba sebavedomí muži. Keď budete pôsobiť sebavedomo, obchodný partner bude mať dojem, že ste profesionál, ktorý rozumie svojej práci. Tým si môžete získať jeho dôveru. A ak v ňom vyvoláte pocit dôvery, bude s vami rád spolupracovať, pretože dôvera je základom pre spoluprácu. Pozor, červenú kravatu voľte v tmavšom odtieni a bez lesku. Takto vyzerá ideálna kravata na obchodné jednanie.

Toto sú základné pravidlá pre manažérov, obchodníkov aj úradníkov, ktoré vám v práci pomôžu byť o krok bližšie k úspechu. Tém, ako sa správne obliecť, je však oveľa viac. Ďalšie rady a tipy sa dozviete od obchodných poradcov v značkových predajniach Pánske obleky BANDI. Zistite, kde sa nachádza vaša najbližšia predajňa.

Ak si myslíte, že by sa táto stránka mohla páčiť niekomu z vašich priateľov, zdieľajte ju na svojom profile:

Nenechajte si ujsť novinky

Zadajte svoj email a vďaka pravidelným newsletterom vám neuniknú žiadne novinky, akcie ani výpredaje.
Budete vždy držať krok s aktuálnymi módnymi trendmi. A navyše ušetríte.

i
Nenechajte si ujsť jedinečné tipy na zľavy, akcie a výpredaje, vďaka ktorým ušetríte až niekoľko stoviek. Neuniknú vám ani novinky a užitočné rady, ktoré vám zaistia, že budete oblečení správne a podľa najnovších módnych trendov. Dáme vám o nich vedieť pravidelne (najviac 1x týždenne) prostredníctvom newslettera.